Een trouwfeest organiseren is iets niet alledaags. Er komt heel wat bij kijken en dan kan wat hulp van buitenaf zeker helpen. In deze blog komen jullie te weten wat je niet mag vergeten te vragen aan de cateraar. Alvast een gouden tip: stel veel vragen!
Het kan zijn dat jullie gekozen hebben voor een cateraar in-house (d.w.z. van de locatie zelf). Sommige van de onderstaande vragen zullen dan niet van toepassing zijn, maar de meeste van de onderstaande vragen zijn nog steeds nuttig en kunnen dus zeker en vast gevraagd worden.
1. Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Iets dat vandaag de dag heel belangrijk is, is om te weten wat de annuleringsvoorwaarden zijn. Hou hier dus zeker en vast rekening mee in geval dat jullie wensen te annuleren.
2. Zijn er bijkomende kosten?
Soms kan het voorvallen dat er nog extra kosten bijkomen. Het is dus zeker en vast aan te raden om dit op voorhand te weten. Vraag dus zeker naar de kosten voor de service, levering, opstelling, schoonmaak enz.
3. Hebben jullie zelf servies, glazen, linnengoed?
Belangrijke vraag, want het kan soms voorvallen dat jullie dit zelf moeten voorzien en dus bij een externe partner moeten huren of uitlenen van familie. Het kan ook zijn dat op deze zaken een waarborg zit in geval er zaken breken, verdwijnen of kapot gaan. Vraag hier dus zeker en vast ook naar.
4. Hebben jullie voldoende personeel voor ons trouwfeest?
Vermeld zeker voor hoeveel personen en de grote van de zaal. Indien dit niet het geval is, vraag of ze met een externe partner samenwerken of dat jullie personeel zelf moeten regelen?
5. Hebben jullie al bruiloften gedaan op onze gekozen trouwlocatie?
Geen noodzakelijke vraag of vereiste, maar het is wel handig als de cateraar de locatie wat kent.
6. Wat kosten de kindermaaltijden?
Organiseren jullie een trouwfeest waarop kinderen zijn uitgenodigd? Dan is het handig om te weten hoe het juist zit met kinderen en maaltijden op jullie trouw.
7. Hoe zit het met de bruidstaart?
Kiezen jullie voor een bruidstaart? Dan is het belangrijk om te weten of jullie cateraar dit voorziet of nog zelf moet regelen. Als jullie een taart van buitenaf nemen, vraag dan of er extra kosten zijn om deze te serveren.
8. Hoeveel tijd hebben jullie nodig voor het opzetten en afbreken?
Aan de hand van deze details kunnen jullie een draaiboek maken en de timing van jullie uitnodigingen bepalen.
9. Mogen wij zelf kiezen tussen bijvoorbeeld buffet of zittend diner?
Belangrijke vraag als er hier restricties op zijn en de cateraar bijvoorbeeld enkel en alleen buffetvorm hanteert.
10. Wat is jullie algemene idee rond voeding?
Het klinkt misschien als een rare vraag, maar je wil zeker zijn dat hun aanpak overeenkomt met jullie visie. Veel cateraars zijn echt gericht op biologisch of lokaal geproduceerd voedsel, terwijl anderen zich richten op comfort food.
11. Hebben jullie een aansprakelijkheidsverzekering?
Een belangrijk detail, want je wil natuurlijk weten of zij een voedingsmiddelenvergunning en een aansprakelijkheidsverzekering hebben.
Hebben jullie nog vragen over dit onderwerp of zitten jullie ergens mee vast? Laat het ons dan zeker weten.
Heel veel succes alvast!
Lots of love
Stefanie van Wondrous Weddings & Events
Comments